Monday 22 April 2013

Ester-C 500 Plus


ESTER-C 500 PLUS

Dalam memenuhi keperluan pemakanan yang seimbang pengambilan buah-buahan haruslah seiring dengan diet pemakanan seharian kita. Malangnya buah-buahan yang kelihatannya cantik dan segar di sebaliknya tersembunyi hampir bermacam-macam jenis racun perosak yang digunakan untuk mengawal daripada serangan makhluk perosak.Pakar menyarankan untuk memenuhi keperluan harian diet kita sekurang-kurangnya mengambil 7 jenis buah-buahan setiap hari.Elken telah memperkenalkan satu suplemen tambahan yang mencukupkan keperluan vitamin C di dalam badan kita.


Ester-C 500 Plus- Vitamin C Tak Berasid dan berpaten
Perbandingan dengan vitamin C biasa :

-4x Keberkesanan                          -Tiada Pewarna tiruan
-2x Kadar penyerapan                    -Tiada Perasa tiruan
-2x Pengekalan dalam Badan          -Tiada Pemanis tiruan

Vitamin C diperlukan dalam badan untuk menguatkan sistem keimunan dalam badan. Sistem imun yang kuat dapat membantu sistem badan untuk membunuh virus dan bakteria yang boleh mengganggu sistem badan.Ester-C 500 plus sangat berkesan berbanding vitamin C biasa yang berada di pasaran.Kebaikan Ester-C 500 Plus;

Melegakan Selesema dengan lebih cepat
Melegakan kesejukan
Mengurangkan masalah seperti resdung
Mengurangkan risiko sinus berdarah ( seperti yang di alami oleh penghidap resdung tahap kritikal)
Awet muda kandungan  anti-oksidanya sangat tinggi sehingga boleh menghapuskan radikal bebas yang menyebabkan kelihatan tua sebelum umurnya


Vitamin C amat diperlukan oleh badan setiap hari ini kerana Vitamin C larut dalam air dan mudah hilang dari badan kita setiap hari.


Siapa yang perlu mengambil Ester-C Plus ini?
Orang yang mementingkan kesihatan ( memenuhi keperluan Vitamin C dalam badan)
Orang yang mudah terkena jangkitan selesema
Orang yang selalu menghadapi masalah resdung ( cairan keluar dari hidung pada awal pagi dan juga ketika masuk tidur, mata gatal, telinga gatal kadangkala di sertai dengan hingus berdarah ketika di hembus) simptom yang menderita resdung.

 Perokok-perokok, Orang yang menghisap rokok kadar kehilangan Vitamin C lebih cepat hilang dari badan berbanding orang yang tidak menghisap rokok.Sebab itulah si perokok lebih mudah terdedah kepada selesema berbanding orang yang tidak merokok.

No comments:

Post a Comment